کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9188 | مشاهده و دانلود: 739504372 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/25 | اعضاء: 316662 | نظرات: 37900
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کپچای فارسی متولد شد

اخیرا کپچای فارسی به نام کپچافا وارد دنیای وب شده است. با کپچافا به جای وارد کردن عبارات بی معنی و کج  از کلمات معنی دار فارسی استفاده می شود.

به گزارش سافت گذر و به نقل از کلیک- کپچافا یک سامانه امنیتی برای مقابله با حملات ربات ‌های اینترنتی از جمله اسپم و هک وب سایت‌ها، پورتال‌ های اینترنتی و بلاگ ‌ها است. قطعا هنگام ورود به پورتال دانشگاه و یا ارسال نظر در زیر یک خبر مجبور به وارد کردن عباراتی کج و بی معنی شده ‌اید این عبارات همان کپچاها هستند.

اخیرا محصولی در فضای وب به نام کپچافا معرفی‌ شده که خدماتی مثل کپچای گوگل ارائه می ‌کند.  با این تفاوت که به جای استفاده از عبارت‌ های لاتین بی‌‌ معنی،‌ از لغات معنی ‌دار فارسی استفاده می ‌کند و  با ارائه حداقل کجی و نا واضحی باعث می ‌شود تا کاربر کمترین میزان دقت و تلاش را برای خواندن کپچافا‌ها نیاز داشته باشد.

مطلبی که اکثر کاربران در رابطه با کپچاها مطرح می کنند و از آن ناراضی هستند سخت خوانده شدن آن ها است که البته این میزان کجی و واضح نبودن برای تامین امنیت است.

تیم فنی کپچاها در سایت www.textcaptcha.ir به کاربران و توسعه دهندگان فارسی وب توصیه می کند به ۴ دلیل اصلی و مهم  از کپچاها  استفاده کنند:

– تکنولوژی بازشناسی خودکار متون برای زبان لاتین بسیار پیشرفته است به صورتی که در حال حاضر ربات‌ هایی وجود دارند که بر اساس الگوریتم‌ های پردازش تصویر و شناسایی الگو می‌ توانند بسیاری از کپچا‌ها را تشخیص دهند. نمونه ‌هایی از عملکرد این ربات ‌ها را می‌ توان روزانه در بخش نظرات سایت‌ های پر مخاطب و قدرتمندی‌ مثل یاهو نیز مشاهده کرد. علاوه بر ساختار زبان و لغات فارسی که امکان ایجاد کپچافا‌های پیچیده‌ تری را نسبت به زبان لاتین ایجاد می ‌کند، تکنولوژی بازشناسی خودکار متن ها نیز در بستر زبان فارسی بسیار ضعیف و نوپا است.

–  این سرویس کاملا رایگان بوده و کاربران می ‌توانند بدون اینکه هیچ هزینه ‌ای پرداخت کنند سایت، وبلاگ و یا پورتال خود را ایمن کنند.

– برخلاف کپچا که به دلیل حملات ربات‌های اینترنتی‌ مبتنی‌ بر دیکشنری، مجبور می‌ شود که همیشه از لغات بی‌ معنی‌ استفاده کند، در کپچافا با تکیه‌ بر سطح بالای امنیت ارائه شده، می ‌توان از لغات معنی‌ دار فارسی استفاده کرد. چون خطراتی که کپچا را تهدید می ‌کنند در حال حاضر برای کپچافا وجود ندارند. نکته قابل توجهی که این ویژگی‌ خاص کپچافا دارد راحتی‌ و آسان خواندن کپچافا برای کاربر است. چرا که حتی با وجود ایجاد کجی‌ ها و نا واضحی‌ ها، انسان هوشمند با توجه به دایره لغاتی که در ذهن دارد می ‌تواند به راحتی‌ کپچافا را تشخیص دهد. در نتیجه، وضعیت آزار دهنده ‌ای که  کاربران برای خواندن کپچا‌ها دارند در مورد کپچافا پیش نمی آید.

– چهارمین دلیل که بر اساس آن تیم فنی کپچافا کاربران را تشویق می‌ کند تا از کپچافا استفاده کنند پاس داشتن ادبیات و زبان خودمان است.

در حال حاضر کپچافا برای استفاده از وب‌ سایت ‌هایی که بر بستر پی.اچ.پی هاست شده ‌اند قابلیت استفاده دارد. کپچافا اعلام کرده که از کلیه‌ توسعه دهندگان وب دعوت می کند تا کپچافا را برای استفاده در سایر بستر‌ها و تکنولوژی ‌ها آماده کنند و بعد با ارسال کد‌ های خود به www.captchafa.com ، کد‌ها یشان تحت نام خود ایشان روی آن وب سایت قرار می گیرد.

نسخه جدید تر کپچا ری ‌‌کپچا نام دارد و تحت مالکیت گوگل است.‌ به کمک این ابزار کتاب ها و جراید دیجیتال شده اند. انتظار داریم به زودی کپچافا نیز این کار را انجام بدهد و باعث جاودانه شدن آثار فرهنگی کشور شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33965 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: کلیک تاریخ خبر: 1395/07/14 تعداد مشاهده: 1909
کلید واژه ها: ,
سافت گذر